الأربعاء، مايو 26، 2010

التااااااااااج


رساله قديمة
إهداء من صديق عزيز مدون ايضاَ
 أبريل, 2009
التاااااااااااااااااااااااااج
مرسلة بواسطة بنوتة مصرية في 10:50 م


التااااااااج
دة انا هجاوب علية لانة من اسامة
.............................
اسمك؟
أية
المشهور بيه وسط أصحابك؟
يويو_ايوش_اويا_ايوت
وتوتة بردة لان ماما
كانت بتقولى كدة
سنك؟
21
مجال دراستك؟
كلية الاعلام
جامعة القاهرة

اسم مدونتك
حواديت بنوتة مصرية

صورتك الرمزية فى المدونة بتعبر عن ايه؟
صورة رجل عجوز
بتعبر عن الاصالة
اللى اختفت فى زمننا هذا
وتمنيت انها تكون موجودة فى زمنا دة
وعبرت عنها بتلك الصورة


هل فكرت فى اغلاق المدونة ؟ والسبب؟
لاطبعا..
هقفلها لية انا لسة مشتركة جديد فى التدوين
وعمرى ما اقفلهااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا لانة بتكملنى
بتسمحلى ان القى نفسيى فيها
يبقا عمرى ما افكر اقفلها.

إيه رد فعلك لو حد قل أدبه فى تعليق ؟
اكيد هعمل دليت
بس الصراحة دة مش حصل
ومفتكرش انة يحصل لان مدونتى
مش عند ناس كتير
وصحابى مش عندهم مدونات
الا اسامة ودة اخ محترم
ليمكن يعمل كدة


اسوأ مدونه؟
الصراحة مشوفتش
مدونات وحشة إالى الان

هيحصل إيه للايميل بعد ماتموت؟
اكيد هيموت معايا
مهو اصلالانسان لما بيموت
بتموت معاة كل شئ كان لية على الدنيا
اديت الباسوورد لحد قبل كدة؟
اها
السفر بالنسبة لك ايه؟
السفر بالنسبالى
الدنيا الجميلة
اللى بحبها جدااا
اللى بتقدر تغيرنى
بالتطلع على
كل ما هو جديد
لانى من اللى
بيعشقو التغير
والسفر بيخلينى اتغير كتير
لما بشوف ثقافات تانية
وناس تانية دة بيبقا لية انعكاس
كبير عليا..

الموود بتاعك ايه ؟
حسب الظروف
بس انا مودى دلوقتى تمام
الحمد لله

بتعمل ايه فى وقت فراغك ؟
وقت فراغى مع الكمبيوتر
او ممكن ارسم او اكتب
او اروح لجدتى او اكون مع صحباتى
المهم عندى ان الفراغ يعدى
الأكلة المفضلة ؟
المكرونة بالباشمل

الصفات التى أخذتها من والدك؟
الالتزام_والاحتفاظ باى شئ حتى
اذا كان ملهوش قيمة
يعنى مثلا انا عندى كل
شئ يخصنى من وانا صغيرة

الصفات التى اخذتها من والدتك ؟
الطيبة والتسامح
أكتر ست حاجات بتكرههم ؟
الكدب
الخيانة
النفاق
الظلم
الخداع
التسلط
أكتر ست حاجات بتحبهم ؟
بحب الحب
الموسيقا الهادية
الصداقة
كل شئ خارج من قلبى بجد بحبة
بحب القصص الخيالية
بحب السعادة
شخصيتك نوعها ايه ؟

انا شخصيتى هادية
بس معرفش راى الناس فيا ية

لماذا دخلت عالم التدوين من الاساس؟
انا ماكنش عندى فكرة عن عالم التدوين
كان عندى كشكولى من ايام ثانوى وانا بحب اكتب
لكن فكرة ان اعمل مدونة دى ساعدتنى انى اهتم اكتر
لان زى ما قولت ان بلاقى نفسى فيها

أحلي جملة قيلت فى وصف مدونتك؟
هى مفيش ناس كتير شافوها
بس اللى شافوها من صحابى عجبتهم

أحلى بوست كتبته؟ ضع اللينك ثم اذكر لماذا؟
احساس وانتهى
للحب ذكرى
ابكيتنى ولكن

أفضل مدونة قرأتها؟
بين الامل والخوف
ذكريات العهد الماضى

أفضل بوست قرأته؟
ارض النفاق
فى مدونة ذكريات العهد الماضى

الشغل بالنسبة لك ايه؟
انا مش بشتغل
بس الشغل بيمثلى الاعتماد على النفس
وانى اسعى لتحقيق طموحى

الانترنت بالنسبة لك ايه؟
عالم افتراضى
ووسيلة للمعرفة
تمرر التاج ده لمين ؟
مفيش حد
............................................***



3 Comments:

   1.
      Ouusama said...
      17 أبريل, 2009 07:16 ص
      التااااااااج
      دة انا هجاوب علية لانة من اسامة
      ... من زوقك والله
      _________
      إيه رد فعلك لو حد قل أدبه فى تعليق ؟
      اكيد هعمل دليت
      بس الصراحة دة مش حصل
      ومفتكرش انة يحصل لان مدونتى
      مش عند ناس كتير
      وصحابى مش عندهم مدونات
      الا اسامة ودة اخ محترم
      ليمكن يعمل كدة
      ...
      :D:D اوك
      ____
      اجابتك بجد كلها تحفه وجميله يا يويو
      ...
      وميرسى اوى انك ذكرتى مدونتى
      بنوتة مصرية said...
      17 أبريل, 2009 06:17 م
      ميرسييى ليك انت كتير يا اسامة
      وانا فعلا مش جاوبت على التااااج الا عشان منك انت
      وانا ذكرت مدونتك لانها فعلا جميلة وتستاهل انى اذكرها
   

هناك تعليق واحد:

Unknown يقول...

آية انا لية الشرف انى اكون من اصدقائك ولية الشرف اكتر انك من اصدقائى

حقوق النشر محفوظة لصاحب المدونة. يتم التشغيل بواسطة Blogger.
Powered By Blogger

مريومتي

مريومتي

وردي الرقيق :)

وردي الرقيق :)

بحب البنفسج

بحب البنفسج
صورتها من حديقة الكلية 2010

من أنا

صورتي
أنا من تخوض الحياة ببرأة الآطفال وطموحاتها لا تمنعها اسوار ولا يصد هدفها الجبال كالطير المهاجر بين الآوطان... ..................... آية ده إسمي .. بنوتة بسيطة جدا لا أحب الكلكعه ولا الناس اللي عايشة في الدور .. هادية وشقية ومعرفش إزاي .. أنا إعلامية يعني خريجة إعلام جامعة القاهرة ..

Translate

إجمالي مرات مشاهدة الصفحة

About this blog



أنا من تخوض الحياة ببرأة الآطفال وطموحها لا تمنعها أسوار ولا يصد لهدفها الجبال كالطير المهاجر بين الآوطان .. أنا من تعشق الحياة بكل ما فيها تحلم مع البحر وترسم فوق الرمال قلبها الرقيق..تحمل روحها الجميلة أينما تكون تزرع فى كل مكان وردة وفى كل قلب ذكرى..شقية احياناَ هادئة احيانا ..لكن هذة أنا.. وغيرى أنا ما أكون...
فقد صنعت لنفسى كون وحياة فيه اشيائى وفيه أعيش وحدى..
************ يارب سبحانك بينى وبين الناس فى دنيتك احوال وانت اللى عالم بضعفى ياذا الجلال والكمال خلينى عبدك لوحدك لاعبد جاه ولا مال واحمينى من الحقد من نفسى من قالو وقلنا وقال يارب سبحانك ...

Blog Archive

Followers