الجمعة، أكتوبر 06، 2017

الفستان ربيع 2012



"ده جميل خالص..تحويش بسيط من المصروف و هقدر أشتريه" ... فضلت أقول لنفسي طول وقفتى قدام الفاترينة وأنا بتفرج عليه كان حلو جدا هو ده اللي في خيالي بالظبط زي فستان سنووايت الواسع المبهج بتصميمه اللي زي فساتين أميرات الحواديت اللي بحبها ... هدخل أتفرج عليه وأعرف إذا كان ممكن أحجزه خطوات صغيرة كنت جوه المحل وعيني على الفستان اللي بره لما سألت البنت اللي في المحل "هو الفستان ده في منه مقاسي ؟ " البنت إبتسمت وقالت" أخر فستان من الموديل ده اللي موجود على فكرة وتقريبا مقاسك " طلبت منها إني أحجزه رفضت قالتلي ممكن تيجي بكرة تشتريه عادي ... خرجت من المحل وعيني بتلمع على الفستان لما مشيت و وصلت البيت حكيت لآختي عنه وطلبت منها إنها تديني فلوس أشتريه قبل ما يتباع ، تاني يوم كنت هناك وأنا بدفع الفلوس زي الطفل الصغير اللي فرحان بهدية جميلة كان بيتمناها من وقت ... وهنا بقى تبتدي حدوتة فستاني الجميل اللي متلبسش غير مرة واحدة ومن وقتها وهو كل ما أفتح الدولاب أتحاشى إن عيني تيجي عليه وأفتكر ....


مارس 2012:
  الآيام كانت وقتها جميلة وأنا منتظره الحدث الجميل اللي في حياتي اللي هيخليني أنتظر البس فستان عمري لآول مرة حكون بطلة حدوتة جميلة الفستان كل يوم الصبح ألبسه قدام المرايا أشوف نفسي فيه وأنا كلي سعادة كل يوم يعدي يقل وزني عشان أكون أحلى فيه وتكتر سعادتي بيه ..

يوليو 2012:
 فيروز كانت بتغني أحنا والقمر جيران في اليوم ده كنت زي العروس اللي جهزت كل شيء جميل عشان تليق بالفستان كل ما الميعاد يقرب وتقل الدقائق والثواني قلبي  كان بيدق بسرعة من الفرحه ...لأول مرة أبقى فرحانة جدا كده ..مش عارفة ليه وقتها من كتر الفرحة كنت خايفة ..هو ليه الناس لما بتفرح بتخاف ..! كنت مقتنعة إن الخوف هو أنتيم الفرح منين ما يروح الفرح يواجهه الخوف ,الخوف من إن الفرح يهرب مننا...

هناك تعليق واحد:

الأمير يقول...

انا كمان لما بفرح بخاف !
جميل منشورك بل أكثر من جميل
ربنا يوفقك ويسعدك

حقوق النشر محفوظة لصاحب المدونة. يتم التشغيل بواسطة Blogger.
Powered By Blogger

مريومتي

مريومتي

وردي الرقيق :)

وردي الرقيق :)

بحب البنفسج

بحب البنفسج
صورتها من حديقة الكلية 2010

من أنا

صورتي
أنا من تخوض الحياة ببرأة الآطفال وطموحاتها لا تمنعها اسوار ولا يصد هدفها الجبال كالطير المهاجر بين الآوطان... ..................... آية ده إسمي .. بنوتة بسيطة جدا لا أحب الكلكعه ولا الناس اللي عايشة في الدور .. هادية وشقية ومعرفش إزاي .. أنا إعلامية يعني خريجة إعلام جامعة القاهرة ..

Translate

إجمالي مرات مشاهدة الصفحة

About this blog



أنا من تخوض الحياة ببرأة الآطفال وطموحها لا تمنعها أسوار ولا يصد لهدفها الجبال كالطير المهاجر بين الآوطان .. أنا من تعشق الحياة بكل ما فيها تحلم مع البحر وترسم فوق الرمال قلبها الرقيق..تحمل روحها الجميلة أينما تكون تزرع فى كل مكان وردة وفى كل قلب ذكرى..شقية احياناَ هادئة احيانا ..لكن هذة أنا.. وغيرى أنا ما أكون...
فقد صنعت لنفسى كون وحياة فيه اشيائى وفيه أعيش وحدى..
************ يارب سبحانك بينى وبين الناس فى دنيتك احوال وانت اللى عالم بضعفى ياذا الجلال والكمال خلينى عبدك لوحدك لاعبد جاه ولا مال واحمينى من الحقد من نفسى من قالو وقلنا وقال يارب سبحانك ...

Blog Archive

Followers